Søk i denne bloggen

tirsdag 10. mai 2011

flytting, fripistol og datahavari

først så var det flytting, så var det et mindre datahavari samt ventetid på at nettet skulle dukke opp i det nye huset... så er det fripistol.

har hatt noen gode økter på bana, sist søndag skjøt vi en runde i norgescupen, hvor jeg gikk på en skikkelig smell.. klarte ikke å skyte, kunne nok funnet på mange unnskyldninger, men det er nok i hovedsak mangel på fokus og utålmodighet. ville gjøre alt så riktig at det ble bare tull.

begynte å jobbe litt med grepet til fripistolen min igjen etter at den kom hjem fra service nå og har vel kommet frem til et greit resultat foreløpig. som vanlig er jeg gjennom treet på flere steder og langt innpå ramma. har nok dremlet vekk mange kroner i metall på pistolene mine. har bred hånd med korte fingre så det er liksom ikke så mange fabrikanter som tenker på meg når de snekrer sammen"håndtak" til pistolene sine.

bestemte meg i dag for å gjøre treninga skikkelig.
la siktepunktet lavere i blinken, rundt 3-4 ringen slik at det var mulig å fokusere lettere på kornet.det fungerte bra. rimelig dårlig lys på bana der jeg trener, men det er greit. fint å venne seg til dårlige forhold, for da er det lettere å skyte når man kommer til et sted med gode forhold.
konsentrerte meg også om avtrekket i dag. kjempeviktig. ser fort når jeg har vært unøyaktig der.. langt ut og bort.fikk et innspill på sist skyting om at det var veldig viktig at skuddet gikk av når våpenet lå rolig på blinken, ikke mens du korrigerer og pirker. en rimelig selvsagt ting, men det er sånne selvfølgeligheter man glemmer stadig vekk, og som er fint å bli minnet på innimellom.. ser det ikke riktig ut.. ikke trekk av;)

begynte med en 88 serie i dag. fikk to 90 serier og tenkte at nå skal jeg virkelig ta meg sammen og gjøre det bra.. fant frem kalkisen og begynte å regne.. dumt. i skyting går det ikke an å telle skudd du ikke har skutt. våknet med en 79 serie på skiva når jeg gikk frem igjen. skjøt uten kikkert i dag, for å teste det. raklet i gang igjen og dro i land et relativt greit resultat til å være en sånn dag med 87 og 88 på de to siste seriene. i det minste var det en økning på 15 poeng siden sist.

hadde 21 tiere, hvorav 8 var innerblink. gjennomsnitts-serien var 43.5 og sluttsum var 522.

brukte 30 prøveskudd før jeg kom meg i gang med programmet. hadde enda igjen nesten 20 minutter av de 2 timene som er til rådighet. så tid har jeg nok av. tror ikke at jeg tjener så mye mer ved å stå og pirke mer enn jeg gjør. er mer å hente på gode avtrekk og å trene holdområdet.
skal ned på bana igjen i morgen og fortsette der jeg slapp.

lærte en del om fripistol i det siste, utrolig for en forskjell det er når du får trent på 50 meter kontra 25 meter på coltskive. ligger på mellom 540 og 550 på coltskiva og må nok bite i det sure eplet og vedkjenne meg atskillig lavere summer på 50 meter.
men det er en stund til nm, og den tiden skal jeg bruke godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar