Søk i denne bloggen

lørdag 14. mai 2011

morini cm162 luftpistol





jeg bruker en MORINI CM162 med mekanisk avtrekk, er skeptisk til pistoler med elektronisk avtrekk. mulig disse er gode nok i dag, men jeg liker metall mot metall når det kommer til våpen.ledninger og kretskort virker litt malplassert. men for all del, mulig jeg en gang i fremtiden blir overtalt til et våpen med elektronisk avtrekk.

pistolen ble levert i en koffert med et verktøysett. samt instruksjonspapirer.
ekstra luftsylindre og vektsystemer kan kjøpes som ekstrautstyr.
det finnes flere utgaver av denne pistolen i flere prisklasser og materialer.



morini cm162
pistolen har funksjon for tørravtrekk, altså klikk uten at det utløses gass, fint til avtrekkstrening når du ikke har mulighet til å skyte.
avtekksvekten på luftpistol er på 500 gram.


modifisert grep morini cm162
denne pistolen satt svært godt i utgangspunktet og jeg har ikke jobbet mye med grepet for å få det som jeg ville, har brukt dette grepet som mal både på fripistolen min og den vanlige .22 pistolen jeg bruker.
viktig at grepene har en nogenlunde samme følelse for å få max utbytte av treninger
denne pistolen er nok den beste investeringen jeg har gjort skytemessig. kjempegod trening så og si hvor som helst, og ikke minst billig å trene med.
montert opp kulefanger i kjelleren og skyter gjennom en gang. hengt opp litt ekstra lys, men ellers er det ikke mer man trenger.
skyteavstand er 10 meter i konkurranser.



luftpistol morini cm162

jeg har kjøpt en håndpumpe for å fylle luftsylinderen med. ligner en gammeldags sykkelpumpe som jeg skrur sylinderen innpå og pumper den opp til 200 bar.
fin trening;) og dessuten slipper jeg å fylle opp dykkerflaske eller store lufttanker for å kunne refylle pistolen.
på en ladning skyter jeg mellom 150 og 180 skudd. dvs nesten tre programmer.
skjelden jeg skyter over 40 50 skudd pr trening, i begynnelsen skjøt jeg tusenvis av skudd i måneden, men etterhvert som kroppen blir vant til dette med mengdetrening så er det viktigere å bruke hvert skudd for å lære hvordan du gjør det bedre. og heller skyte færre skudd og jobbe mer med hvert enkelt


her trengs det skrutrekker for å justere siktet
som på den andre MORINI pistolen min så er siktet umulig å justere uten verktøy.det er forsåvidt ikke et stort problem at du må ha en skrutrekker for å justere med, men det er en liten detalj. et ekstra moment som må være på plass. og noen ganger er det greit å ha minst mulig å tenke på. baksiktet kan justeres i bredden, samt at fremsiktet kan flyttes i lengderetningen.



prøvde en periode med ekstra vekt på løpet men gikk vekk fra det. den umiddelbare fordelen er at pistolen ligger tilsynelatende roligere når den blir tyngre foran, men jeg tror det er like greit å trene til den ligger rolig uten masse vekter forover. i allefall har jeg ikke noe ekstra vekt på de pistolene jeg skyter med nå om dagen.






1 kommentar:

  1. Om du hører om noe interessant til salgs, så må du gi meg en lyd! :) Utrolig bra at du la ut bilder av våpenet så jeg vet litt mer hva jeg skal se etter!

    SvarSlett