Søk i denne bloggen

onsdag 11. mai 2011

pardini fpm fripistol

kort lite innlegg om fripistolen min.

etter et par små innkjøringsproblemer virker det nå som om at denne skal funke fint.

pistolen ble levert i en koffert som allerede var ødelagt fra forhandler.. ene låsen til lokket var defekt. ikke spesielt bra start. i tillegg så kjøpte jeg en med et litt for stort grep, så det har gått med noen timer på pussing og tilpassing. det siste er min feil da, men det hastet litt med å få en fripistol i hus da, så jeg tok den jobben med glede. ikke noe grep passer uansett..


slik grepet så ut for litt siden..

justeringsmulighetene er uendelige på denne pistolen, både med avtrekk, sikter og grep. så der har jeg ikke noe å klage på.
liker at siktene kan justeres uten verktøy.

verktøyfritt justering
hvis det blir til at jeg beholder denne pistolen så kommer jeg til å kjøpe på et morinigrep til den. har mest lyst på en morini fripistol, da jeg generelt ikke er særlig fornøyd med pardini, men fripistolen fungerer nå knirkefritt og siden de er relativt tungsolgte så blir det vel til at den forblir hos meg. stresset litt mye da jeg skulle ha meg fripistol, og dette var egentlig første alternativet jeg kom over. (fulgte iveren istedetfor fornuften)

god støtte til hånda her
får avslutte med et par oversiktsbilder av pardinien. den vekker oppmerksomhet på treninger blant folk som ikke har sett en fripistol før.
pardini fpm .22 lr

pardini fpm .22 lr mekanisk avtrekk
valgte den modellen med mekanisk avtrekk i hvertfall, er fortsatt litt skeptisk til elektroniske løsninger når det gjelder våpen.

får vel helt til sist si at pistolen er mye bedre enn meg og den setter ikke noen form for begrensning for meg når det gjelder resultater. men har du en morini fripistol så kan vi nok få til en handel;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar